سینمای ایران وجهانی شدن/8

 

سینمای ایران وجهانی شدن/8

یک کارگردان سینما گفت: نامناسب بودن فیلمنامه ها یکی از مشکلات سینمای ایران در جشنواره های بین المللی است.

علی عطشانی کارگردان سینما به خبرنگار سینمای ایران، گفت: فیلم هایی که در جشنواره جهانی شرکت می کنند، از نظر ساختار مناسب اند ولی از نظر فیلمنامه ضعیف هستند. نامناسب بودن فیلمنامه ها در ساخت آثار سینمای ملی باعث ناموفق بودن این آثار در جشنواره های بین المللی شده است.

وی ادامه داد: حضور ناموفق فیلم های سینمای ایران درجشنواره های بین المللی در دوره های گذشته به مسائل سیاسی و پشت پرده سینمای جهان برمی گردد. فیلم هایی که به سیاه نمایی داخلی پرداخته اند، درجشنواره های بین المللی بیشتر از فیلمی که به اخلاق مداری در دین پرداخته، توجه می شود.

این کارگردان سینما افزود: فیلم "جدایی نادر از سیمین" و "کپی برابر اصل" که در جشنواره های بین المللی حضور دارند، جدا از فرآیند کلی سینمای ایران است، کما اینکه در این چند سال اخیر سینمای ایران در بخش های فیلم کوتاه و یا بخشهای ب و ج در جشنواره های جهانی شرکت کرده اند ولی این دلیلی نیست که باحضور مناسب این دو فیلم در جشنواره های خارجی، معتقد باشیم که باز هم مسئولان جشنواره های خارجی به حضور فیلم های ایرانی روی آورده اند، این علاقه مسئولان به مسائل سیاسی و پشت پرده سینمای جهان برمی گردد.

وی در پایان در خصوص فیلم کیارستمی تصریح کرد: این فیلم از نظر ساختاری با فیلم هایی که در جشنواره ها حضور دارند، متفاوت است. این فیلم به این دلیل توانسته موفق شود که در خصوص مسائل و رویدادهای جامعه ایرانی، ساخته نشده است و موضوع دیگری را دستمایه قرار داده است. به نظر من باید از این کارگردان برجسته ایران و جهان تقدیر کرد.

انتهای پیام // ج ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد