سینمای ایران و جهانی شدن/3

 

 

 سینمای ایران و جهانی شدن/ 3

صفیری گفت : دوران طلائی کشف سینمای ایران در جشنواره های جهانی بدون توجه به پتانسیلی که در اختیار دارد گذشته است.

محمدرضا صفیری؛ پخش کننده فیلم با اشاره به گذشت دوران طلائی سینمای ایران به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: دوران طلائی کشف سینمای ایران در جشنواره های جهانی گذشته است. سینمای ما دارای پتانسیلی است که این پتانسیل به فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی برمی گردد که می تواند برذهن اغشارمختلف تاثیربگذارد. مسئولان فرهنگی باید فیلم هایی را به این جشنواره ها بفرستند که باور پذیری بالایی در برقراری ارتباط بامخاطب دارند نه فیلم هایی که نمی توانند ارتباط خوبی با مخاطب برقرار کند.

وی ادامه داد: به نظر من به فیلمی که فیلمنامه و بازیگری خوب و نیز تعلیق در داستان و نگاه داشتن مخاطب تا پایان فیلم در سینما را داشته باشد می توان یک فیلم آماده حضور در جشنواره های جهانی گفت. لازمه موفقیت این فیلم در جشنواره ها رعایت چهار معیار در ساخت این فیلم است.

پخش کننده بین المللی سینمای ایران در خصوص ناکامی بعضی از فیلمهای ایرانی در جشنواره های جهانی افزود: ناکامی برخی از فیلم ها در جشنواره های جهانی به علت مدیریت نادرست مسئولان فرهنگی و نبود برنامه ریزی مناسب برای ارئه آثار مطلوب تر به جشنواره ها است. فیلم های که در این گونه از جشنواره ها حضور پیدا می کنند برای کسب موفقیت در بخش تجارت و جذب مخاطب جشنواره ها به حمایت مالی از سوی دولت و مسئولان فرهنگی نیاز دارند.

وی درخصوص حضور فیلم های ایرانی در عرصه جهانی با حمایت کمپانی های خارجی گفت: مسئولان فرهنگی چرا دست به دامن کمپانی های خارجی برای فرستادن آثار ایرانی برای حضور در این جشنواره ها می شوند. برای فرستادن آثار فاخر سینمای ملی به جشنواره هایی مانند کن مسئولان می توانند از کمپانی ها و یا شرکت های پخش کنند فیلم به جهان بهره ببرند.

صفیری در پایان تصریح کرد: موسسات و بنیادهای مانند بنیاد فارابی برای فرستادن یک فیلم برای حضور در جشنواره های بین المللی هزینه ای برابر700 هزار یورو را متحمل می شوند. آیا مسئولان تاکنون بررسی کرده اند که این هزینه ها برگشت مالی به کشور داشته است و اگر داشته در ساخت کدام فیلم از این برگشت مالی استفاده شده است. ما در بخش حضور آثار سینمای ملی در جشنواره های جهانی نتوانسته ایم انتخاب درستی از آثار فاخر برای حضور در جشنواره ها داشته باشیم. مسئولان برای برگشت دوران طلائی سینمای ایران در جشنواره های جهانی باید قبل از شروع افتتاحیه جشنواره های جهانی به انتخاب فیلم های فاخر سینمای ایران بپردازند.

انتهای پیام // ج ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد