مختار به زودی شهید می شود

تهیه کننده سریال مختارنامه گفت: هفت قسمت دیگر از این سریال باقی مانده است که با شهادت مختار در مسجد کوفه و در قسمت چهلم پایان می یابد.  

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران به نقل از واحد مرکزی خبر، محمود فلاّح گفت : جنگ های مختار در قسمت های بعدی ادامه می یابد و وجوه دیگر حکومت وی در آن به تصویر کشیده می شود تا اینکه مختار به شهادت می رسد.

وی با اشاره به اظهار نظرهای حاشیه ای درباره زندگی مختار در برخی‌ نوشته ها و سایت ها گفت: صحبت های حاشیه ای زیادی درباره مختار گفته شده است که ... بنا بر مطالعات انجام شده برای ساخت آن و طبق آنچه در طول این سریال و در قسمت های بعد خواهید دید، صحیح نیست.

تهیه کننده مختارنامه تصریح کرد: شخصیت مختار طبق گفته کارگردان این مجموعه (که درگفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما نیزبیان شد) دارای ظرافتها و رمز و رازهایی است که توانست در دوره تاریخی پرتلاطمی بر شیعیان که با نگاه های خاصی در گیر بودند ، رهبری و حکومتی بنا کنند.

سریال مختارنامه ، زندگی و قیام "مختارابو عبیده بن ثقفی" ملقب به ابواسحاق را در مقاطع مختلف زندگی وی روایت می کند و از پروژه های تاریخی‌ و محصولات رده "الف" مرکز سیما فیلم محسوب می شود.
 

چهارشنبه اکران می شود

اکران فیلمهای جدید از چهارشنبه  

فیلم های سینمایی { قصه پریا } به کارگردانی فریدون جیرانی . ( ورودآقاین ممنوع ) به کارگردانی رامبد جوان و { دخترشاه پریون } به کارگردانی کامران قدکچیان ازچهارشنبه این هفته درسینما های تهران و شهرستان ها روی پرده می رود .  

 

 

 

( ورود آقایان ممنوع  )براساس فیلم نامه ای از پیمان قاسم خانی درفضایی طنز و اجتماعی ساخته شده است . دربیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر مورد توجه منتقدان و اهالی سینما قرارگرفت .   

 

 

 

  عکسهای عاشقانه   عکس های فیلم سینمایی قصه پریا

 

 { قصه پریا } هم درجشنواره فیلم شهر موردتوجه سینمادوستان قرارگرفت . این فیلم داستان زنی به نام ( حدیث مسرور ) است که لابلای خاطرات پسرعموی خود { سیاوش  مسرور } بادخترجوانی مواجه می شود که زندگی هردوی آن ها راتغییر می دهد . مصطفی زمانی . مهنازافشار. باران کوثری .بیژن امکانیان و آهو خردمند ازجمله بازیگران این فیلم هستند .   

 

 

 

( دخترشاه پریون ) داستان مرد ثروتمندی به نام ارژنگ راروایت می کند که بعداز افسردگی با دخترشاه پریون آشنا می شود . دراین فیلم بازیگرانی چون رامب جوان . نیوشاضیغمی . علیرضا خمسه و نیما شاهرخ شاهی به ایفای نقش  می پردازند .

فیلم جرم

 

 کیمیایی در سینمای 30 سال اخیر درجا می‌ زند. روی هر فیلم جدید او (که اصلاً هم جدید نیستند)  

می بینیم که او در فضای 30، 40 سال پیش در چنبره رضا و چاقو و رفاقت گیر کرده است

اینکه کسی درگذر زمان به وابستگی‌هایش بچسبد، به خودی خود نه تنها بد نیست، بلکه قابل تحسین است. اما اینجا بحث ما ساخت فیلم سینمایی است.
اینجاست که آن وابستگی‌ها سبب می‌شود که این همه سال، کیمیایی فیلم بسازد و بویژه نقش اول‌هایش جوان‌ها باشند؛ اما این جوان‌ها بی‌شباهت به آدم‌های توی خیابان، مانند  40سال پیش حرف بزنند، راه بروند، جهان‌بینی داشته باشند و عمل کنند. به همین دلیل است که کیمیایی در جرم، قید به روز شدن را زده و به همان چیزی بازگشته که در 30 سال گذشته بوده است، البته همیشه کوشیده ورسیون به ‌روز شده‌ این تفکرات را نشان دهد ولی هیچ گاه هم موفق نبوده است. او قصه مکررش را به زمان واقعی آورده است تا کمی قابل باورتر جلوه کند تا لباس و زبان و سکنات نقش اولش، در تمامی این سال‌ها، این قدر غیرقابل باور و تصنعی نباشد. (به یاد بیاورید صحنه‌های آدم‌های کیمیایی را در فضاهای لوکس شهری و کافی‌شاپ‌ها و...) حالا کیمیایی، راحت، همان قصه ده‌ها بار گفته شده‌اش را تکرار می‌کند. گیریم که حتماً (روی حتماً تأکید دارم) در مصاحبه‌هایش از نقد اجتماعی و لحن تند و پرداختن به شرایط اجتماعی و عدالت و... سخن خواهد راند. اما چه کنیم که راه به جایی نمی‌برد.
تماشاگر خاص سینما تا زمانی که کیمیایی خودش اصرار دارد با سه کلمه "رضا، چاقو و رفاقت" فیلم بسازد، امیدی ندارد و مجبور است نوستالژی دهه 40 و 50 را تکرار کند. تماشاگر عام همان میزان استقبالی را از جرم خواهد داشت که با تمامی فیلم‌های این چند دهه کیمیایی خواهد داشت ، یعنی برخوردی تکراری به فیلمی تکراری. کیمیایی اگر زمانی قصد داشت پنجره ذهنش را باز کند تا هوایی بخورد، اگر جدای عکس‌ها و خاطرات سیاه و سفید 30، 40 سال پیش، خواست دریابد که تماشاگر امروز سینمای ایران، چه کسانی هستند، نیازمند قدم زدن در خیابان‌های امروز است (روی امروز تأکید دارم ) و بعد، نیازمند یک فیلمنامه‌نویس. حرف‌های دوستان در باب سینمای غریزی و بی‌منطق اما با حس و حال و گرم و پرشور، کیمیایی بزرگ را ، 30 سال از سینما عقب انداخته است. مشکل جرم، دوستان ناباب است!‏

کیمیایی در این فیلم حرف امروز را با زبان گذشته بیان می کند. این احتمال برای برخی ازتماشاگران مطرح می شود که چرافیلمساز این روش را برای ساخت فیلم خود انتخاب کرده است. مسعودکیمیایی ، فیلمساز اجتماعی است واین باعث شده که آقای کیمیایی به خوبی بتواند حرف امروز را به زبان گذشته بیان کند .  کیمیایی فیلمسازی است که در فیلم هایش  آیکون های فرهنگ ما را به شکل هنرمندانه ای عمده و نمایان می کند ؛ مسائلی نظیر  غیرت و رفاقت و کاملاً در سینمای او جا می افتدو همین کدگزاری ها درفیلم های بعدی فیلمسازان دیگر اثرمی گذارد. اشاره او به همین  مسائل در فیلم جرم درواقع هشدار فیلمساز به جامعه است